همان

همان

همان

همان


۹۶/۰۱/۰۴
همان

نظرات  (۳)

این ذات بشر است که بگوید قبلا خوب بود الان اَخه ! دون کیشوت تاجایی که یادمه اولین رمان بود . و احتمالا توی زمانی نوشته شده که مردم باور داشتن  زمین صافه و این خزئبلات ! 

یه جوری میگه اون زمان دخترا باکره تر بودن انگار اون موقع خواهر برادرا با هم مزدوج نمیشدن ! هر عصری برای خودش بدی ها و خوبی هایی داره ! آره صفا و صمیمیت و عدالت بیشتر بود ! ولی گرگ و خرس و قحطی بر اثر سرما و شاید قربانی کردن بچه هم بیشتر بود ! جمعیت کمتر بود و تلفات بیشتر ! اصلا راوی خودش میوه ی اون زمانه است . و اگر اون زمانه خوب بود بشر هیچ وقت خودش رو تغییر نمیداد ! اینا همون روشن فکرای اولیه هستن که پیپ میکشن و به مبلمان انگلیسی لم میدن و کت شلوار اتو کشیده میپوشن و میگن : اون زمان که برگ میپوشیدیم و توی غار زندگی میکردیم شاد بودیم . بقیش همش لوس بازیع [قهوه اش را سر میکشد] 

حکایت انسان اینه که هیچ وقت راضی نیست ‌.. وقتی اون بود میخواد بشه این . وقتی اینه میخواد برگرده به اون :/ 
پاسخ:
والا اینکه قدیم چه بوده و عصرحاضر چه خبره خیلی برای من واضح نیست و نمیتونم با یک سری مولفه ها و اطلاعات پراکنده قضاوت کنم.
 این که گفتی اگه قدیما  خوب بود بشر خودش رو تغییر نمیداد حرف خیلی جالبی بود. خودمم زیاد راجبش فکر میکنم. اینکه چه چیزی بشر رو به سمت توسعه پیش میبره ؟  واقعا انگیزه و اراده ای پشت این حرکت تاریخ هست؟ این ها و بیشتر در گفتگوی خبری امشب!:)))
فارغ از این بحث، غرض من از گذاشتن این متن چیز دیگه ای بود. گوینده ی این جملات دن کیشوته. دن کیشوت به شدت آدم ساده انگار و متوهمیه. سازوبرگ جنگیش رو برمیداره و میخواد دنیا رو جای بهتری کنه. ولی هیچ درکی از زمانه و شرایطش نداره. بنابراین تمام این توصیفات و تشریحات دن کیشوت از عصر موهوم طلا درواقع نشونه ی توهم و کوتاه فکریشه. حتی وقتی داره این حرفا رو میزنه آویزون یه عده بزچرون بدبخته. به نظرم بحث مقایسه ی قدیم و جدید مطرح نیست.

+یعنی برای اولین بار یه نفر از یه کشور خارجی برام کامنت گذاشت درحالیکه واقعا اونجاست و سای*فون روشن نکرده:)))
یعنی منظورش از عصر طلا گذشته های دور و زمان غارنشینی نیست ؟پس سوتی دادم :/
پاسخ:
نه والا، یه جور توصیفیه از اتوپیای دن کیشوت. البته نثر کتاب هم ثقیله خیلی خودم پنج شش بار خوندم تا بفهمم چی میگه این بنده خدا!
به سلامتی میبینم که آی پی ات ایرانه؛) به آغوش وطن خوش آمدی داوش!
سلام اره ایرانم . 
پاسخ:
خوش برگشتی:))