همان

همان

همان

همان

درباره ی شوالیه ی افسرده سیما

چهارشنبه, ۲۵ مرداد ۱۳۹۶، ۰۷:۱۶ ب.ظ

(اثر اونوره دومیه)


***

...اگر آن آقایان خواستند بدانند دلاوری که ایشان را تار و مار کرده است کیست بگویید پهلوان نامدار دن کیشوت مانش و یا به عبارت دیگر پهلوان افسرده سیما است.
کشیش بی آنکه منتظر بقیه صحبت بشود از آنجا دور شد و آنگاه دن کیشوت از سانکو پرسید که به چه جهت در این ساعت به خصوص او را «پهلوان افسرده سیما» خوانده است. سانکو در جواب گفت: الان عرض میکنم، علت این است که من در پرتو مشعلی که در دست آن بینوای لنگ میسوخت یک لحظه در سیمای شما خیره شدم و به راستی جناب عالی قیافه ی چنان بدی پیدا کرده بودید که در این چند سال به شما ندیده بودم و علت این وضع خستگی مفرطی ست که در این نبرد بر شما عارض شده است و یا به سبب از بین رفتن دندان های شماست. دن کیشوت گفت: چنین نیست، بلکه آن حکیم دانا که مقدر است روزی تاریخ دلاوری های مرا به رشته ی تحریر در آورد صلاح دانسته است که من نیز به شیوه ی پهلوانان عهد عتیق لقب پرمعنایی برای خود برگزینم، مثلا در میان پهلوانان باستان یکی را «پهلوان آتشین تیغ»، یکی را پهلوان «اسب شاخدار»، یکی را «پهلوان دختران»، یکی را «پهلوان عنقا»، یکی را «پهلوان اژدرها»، و یکی را «پهلوان اجل» لقب داده بودند و در لوای این این القاب و این عناوین بود که ایشان را در همه اقطار جهان میشناختند.
بنابراین همان حکیم دانا که ذکرش رفت لقب «پهلوان افسرده سیما» را، که به گمانم از این پس اختیار خواهم کرد، به شما الهام بخشیده و بر زبان شما جاری ساخته است...»

دن کیشوت جلد اول، سروانتس، محمد قاضی، ص۲۱۷
۹۶/۰۵/۲۵
همان

نظرات  (۳)

پرهام لطفا اسمت رو تغییر نده . نشناختمت برای یه لحظه . یکمم ازین حالت دیوونگی دربیای بد نیس . ببخشید البته اینجور میگم ..


پاسخ:

what do u mean by divoonegi?

چه جالب که اسم وبلاگ اولی که میخوندی هنوز تو لیکندونیه :))
پاسخ:
متوجه نشدم منطورتون رو، من یه کم الان ذهنم messed up طوره :))
 فکر کنم در انتظار گودو رو میگین آخه اون اوایل یادمه اسم شما هم این بود. البته این وبلاگ یکی دیگه از دوستانه. آدرس شما رو یه مدت گم کرده بودم تا توی وبلاگ کازیمو پیداتون کردم دوباره! لینکتون میکنم با اجازه:))
به هرحال خوش اومدید:)
اره همون در انتظار گودو منظورم بود :)) مهمم نیست. دیدن دپبازه اون اسم جالب بود اینجا :)
پاسخ:
هوم.
به هرحال خوشحالم که میخونید اینجا رو :)