همان

همان

همان

همان

برف بادآورد[ه] را نگاه کن!

شنبه, ۷ بهمن ۱۳۹۶، ۰۸:۵۰ ب.ظ

«امشبم را جایی بده»

فریاد می‌زند و شمشیرش را می‌اندازد.

برف بادآورد را نگاه کن!

_بوسون(Buson)




سنجاق شود به پی نوشت اول این پست:
هایکوی زمستان
۹۶/۱۱/۰۷
همان

نظرات  (۵)

۰۷ بهمن ۹۶ ، ۲۱:۱۱ شوالیه‌ی افسرده‌سیما
نه آسمان و نه زمین
 هیچ یک. فقط دانه های برف
 یکریز فرو می ریزد
چه زیبا است 
غُراب همیشه منفور 
در این بامداد برفی !
پاسخ:
اگر اشتباه نکنم از همین شاعر:

نخستین برفِ سال
بر پُلی که آنان
در کارِ ساختن‌‌اند.

خوش اومدین به اینجا:)
بله برای باشو هست 
مرسی :)
پاسخ:
تصویرسازی هاش بی نظیره. و خیلی ذوق بخش.
خواهش میکنم:)
اتفافا چند وقت پیش در اینستا به یک کتاب برخوردم به اسم "سفر باشو"
 ولی بعدا هر چقدر در اینترنت گشتم همچین کتابی پیدا نکردم 
پاسخ:
نشنیده بودم اسم این کتاب رو. راستش من جدیدا با هایکو آشنا شدم با همون کتاب "صد هایکوی مشهور". توی همون کتاب هم باشو رو به عنوان بزرگترین هابکوسرای تمام دوران ها معرفی کرده. خلاصه الان کنجکاو شدم منم بگردم دنبال کتابش:)
سفر باشو | ماتسوئو باشو | ترجمه‌ حامد علی‌آقایی | نشر نگاه معاصر|
کتاب هایکو؛شعر ژاپنی از آغاز تا به امروز با ترجمه احمد شاملو هم هست البته من این کتاب رو دانلود کردم ولی الان گشتم انگار لینک دانلود رو برداشتن 
پاسخ:
خیلی ممنون از معرفی کتابها، حتما میرم سراغشون[به محض اینکه این برف و یخبندون بخوابه و بشه از خونه رفت بیرون!:D]