همان

همان

همان

همان


۹۶/۰۶/۰۱
همان

نظرات  (۳)

مردم انگار خودشان دوست دارند این چیزها زندگیشان را تحت تاثیر قرار دهد!با همین مذهب جزم اندیشانه جامعه را هدایت میکنند که هیچ ، آدم هم میکشند و جنایت و دزدی هم میکنند...
پاسخ:
عجیب نیست؟ حالا کاری ندارم به شرایط این جامعه یا هر جامعه ای. اصلا شاید ایده ی حکومت برپایه ی مذهب کاملا سالم و درست باشه و جامعه هم نیاز به رهبری مذهب داشته باشه ولی کدوم مذهب؟ وقتی توی خود دین اسلام اینهمه انشعاب وجود داره. واقعا این مذهب ما درست ترین و کامل ترین قرائت از دینه که باهاش سرنوشت ما رو تعیین میکنن؟ داشتیم با یکی از رفقا راجع به همین بحث میکردیم که به شوخی گفتم اگه انتقادی نسبت به وضع موجود داری باید اول بر حوزه علمیه آخوند بشی چون قوانین کشور براساس فقه تدوین شده و باید نسبت به علوم دینی آگاه باشی تا راجع به شرایط حکومت نظر بدی...
عجیب که هست . واقعا میگم مردم ذره ای تعقل ندارند توی زندگیشون؟
هر چیزی که بهشون گفته میشه از طرف یه شخصی واسشون مقدس میشه و البته این کار از تفکر کردن واسشون راحت تره.
اگه مردم ما آگاه میشدند بعید میدونم حکومتی اینچنینی میموند..
وجود همچین حکومتی نیازمند گله ای از مردمه که چرا نگند و سوال نپرسند و فقط دنباله رو باشند.
نفهم باشی بهتر با شرایط جامعه ات کنار میای

حالا من مطالعات جامعه شناسی یا سیاسی نداشتم تاالان ممکنه حرفهام اشتباه باشه ولی خب گفتم نظرمو بدم :)
پاسخ:
اگه بنا به مطالعات سیاسی و جامعه شناختی بود که من اصلا نباید اون دو خط آخر پست رو می‌نوشتم :-) ممنون از نظرتون.
راستش من کلا در تقبیح اوضاع حکومت و شرایط کشور حرفی ندارم. نمیگم حکومت ما بده. فقط سوالم اینه که چه حکومتی خوبه؟ چرا باید قوانین دین رو پیاده کرد و اگر باید، چطور باید پیاده کرد؟ فقه تا کجا میتونه از پس مسائل پیچیده بربیاد؟ پاسخ دادن به این سوالات مستلزم اینه که آدم به علوم انسانی و اسلامی مسلط باشه. من آگاهی رو همین میدونم وگرنه الان خیلی ها ناراضی اند از شرایط. این آگاهی رو باید قشر خاصی از جامعه به دوش بکشه. 
سوال ها واقعا اساسیه دیگه من سکوت میکنم D:
کاش واقعا اونایی که مسئولند و کشورو اداره میکنند حداقل آگاه باشند
پاسخ:
اساسی یا بهتره بگیم «کلی»، که البته این کلی بودن سوال ها بیشتر از ضعف فکری من منبعث میشن به نظرم. موضوع خیلی تاریکه برام. کلا دوست دارم یه روز شیرجه بزنم توی این مسایل....